Powrót do Wycieczki

Wilno,Troki 17-18.09.2011

W dniach 17-18 września Augustowski Klub Sportów Wrotkarskich i Rowerowych  zorganizował wycieczkę po Wilnie i okolicach. W wycieczce brało udział 10 osób i co ciekawe dla wielu z nas było to pierwsze spotkanie ze stolicą Wilna. Wycieczka ta była też okazją do wypróbowania odremontowanej wysiłkiem członków klubu przyczepy, która może  pomieścić nawet 17 rowerów. Wyruszyliśmy w sobotę o 6.00 rano w składzie Jan Bukłaho, Alina Bukłaho, Artur Gajewicz, Grzegorz Sentkowski, Emilia Pomian,Grzegorz Wasilewski, Adam Milanowski, Adam Wiśniewski, Konrad Witkowski i Arkadiusz Hawryluk.Samochodami bez problemów dojechaliśmy do miejsca zakwaterowania gospodarstwa agroturystycznego położonego ok. 5 km. od Wilna.  Stamtąd już rowerami rozpoczęliśmy naszą wycieczkę. Naszym celem było zobaczenie jak największej ilości zabytków i miejsc godnych uwagi. Na początek udaliśmy się na Cmentarz na rosie gdzie spoczywają między innymi  polscy żołnierze polegli w bojach 1919, 1920, 1939 i 1944 a także znane postacie polskiej, białoruskiej i litewskiej historii oraz urna z sercem Józefa Piłsudskiego. Następnie udaliśmy się pod Ostrą Bramę, przez którą wjechaliśmy na malowniczą Wileńska starówkę. Po drodze zwiedzaliśmy między innymi Katedrę Wileńską, Kościół św. Anny, kościół św.Piotra i Pawła, a na koniec rajdu  po Wilnie podziwialiśmy panoramę miasta z górującej nad miastem Baszty Giedymina. Strudzeni całodziennym zwiedzaniem wróciliśmy do Pensjonatu na kolację  przepyszne kartacze. Na drugi dzień zwiedziliśmy jeszcze Zamek w Trokach i już niestety trzeba było wracać do Augustowa. Choć może w trakcie wycieczki nie przejechaliśmy wielu kilometrów, to zato Wilno i jego piękne zabytki stały się nam bliższe. „Chrzest bojowy”przeszła też nasza przyczepa na rowery. Teraz możemy bez problemu o środek transportu dla rowerów planować wycieczki w najdalsze rejony Polski jak i za granicę.

Permalink do tego artykułu: http://www.klubrowerowy.augustow.pl/wycieczki/wycieczka-do-wilna-i-trok-17-18-wrzesnia-2011/